April 27, 2010

Ronde 2 ''in de maak''

Vandaag weer een mail van de organisatie en ik ben meteen weer misselijk:-) De mail bevat namelijk een overzicht van de dingen die we in de tweede ronde moeten doen en ik merk dat ik het toch weer erg eng vind allemaal. En dat mag...het is ook niet niets. Het is wel duidelijk dat ik ook in ronde 2 weer een beroep moet doen op het publiek om te stemmen. Eerlijk gezegd vind ik dat jammer. Ik ben daar nu een hele maand mee bezig geweest en ik heb er heel veel van geleerd, maar dat stuk ken ik nu wel. Zo voelt het. Maar goed. Wat nu wel extra is, is dat de stemmers de ruimte krijgen om er iets van te vinden. Die mogen hun mening geven.

We moeten dus ''iets'' maken voor het publiek en dan een uitgebreidere versie als boekvoorstel voor de uitgeverij. Die moeten we in PDF aanleveren en dit keer geen video.

Het voorstel aan de uitgeverij moet bestaan uit:
  • Korte omschrijving van het boek van een halve tot een hele pagina. Waar gaat het boek over, voor wie is het bedoeld en wat de boodschap die de lezers uit het boek kunnen halen.
  • Gedetailleerde samenvatting. Wat kan men verwachten en in welke volgorde.
  • Toevoegen van een hoofdstuk. Nou is dat in mijn geval een beetje lastig, want het boekje heeft niet echt hoofdstukken, maar daar verzin ik wel iets op.
  • Biografie
  • Persoonlijk Marketing Plan. Creatieve manieren om het boek te promoten. Deze vind ik nog het meest lastig en eng.
  • Genre en titels van boeken die te vergelijken zijn met mijn boek. En vooral aangeven wat mijn boek anders maakt.
Een hele waslijst dus! Het is even slikken...Ik voel ook die neiging om te zeggen: "ik vind het al gaaf dat ik in de tweede ronde zit (want eerlijk gezegd ben ik daar inmiddels wel aardig zeker van...ik heb iedere week in de lijst gestaan!) en daar laat ik het bij"...en die stem ken ik. Dat is angst.
En die mag er zijn, die snap ik ook helemaal, maar die bepaalt niet wat ik wel of niet doe. Dus ik ga er gewoon doorheen en ga me de komende week openzetten voor leuke ideeën, met name voor het marketing gedeelte!
Tips zijn trouwens altijd welkom!!!

No comments:

Post a Comment