May 18, 2010

De volgende stap is gezet...

Aangezien ik op dinsdag altijd 'tot over m'n oren' in m'n freelance klus zit, was ik zelf nogal verrast door mijn onverwachte behoefte om de book proposal op de site te plaatsen. Ik had al een eerste versie klaar, maar daar had ik eigenlijk niet meer echt naar gekeken en opeens was daar die drang om er mee aan de slag te gaan.
Dus de eerste versie gepakt en nog eens goed doorgelezen. En afgezien van een paar kleine toevoegingen, had ik nog steeds een goed gevoel over het geheel.
Even op m'n gemak uitgevogeld hoe ik alles moest plaatsen en toen ging ik van start. En uiteindelijk was dat toch spannender dan ik had verwacht! Het voelde echt weer als een enorme en krachtige stap, waar ik zelfs emotioneel van werd. Heel apart.
En ik voel me trots, want ik ben echt heel dicht bij mezelf gebleven. We hadden richtlijnen gekregen, die ik zeker in mijn achterhoofd heb gehouden, maar ik voelde al snel de behoefte om me niet te laten beperken door regels van anderen. Dat gevoel was niet zo vreemd, want dat sluit naadloos aan bij één van de meest duidelijke processen van de afgelopen tijd: trouw zijn aan mezelf en mezelf laten zien zoals ik werkelijk ben en dus niet het beeld dat ik denk dat 'men' verwacht of wat voor de ander makkelijker te hanteren is. En daardoor is het voor mij een heel persoonlijk verhaal geworden, waar ik helemaal achter sta.


Trots ook, omdat ik mijn eigen groei opeens heel duidelijk afgetekend zie. Als controlefreak en perfectioniste was eindresultaat altijd uitermate belangrijk. En dan natuurlijk het eindresultaat zoals ik 'm wilde hebben. Dan was het pas goed. En nu, met deze wedstrijd, speelt het eindresultaat dus geen rol meer in mijn beslissingen. Tijdens deze Next Top Spiritual Author ben ik opeens gaan zien dat ik vanuit het proces handel. Het is een behoorlijke stap buiten m'n comfort zone, dus ik kom van alles tegen en daar kijk ik naar en daar doe ik iets mee. Zo apart!
Begrijp me niet verkeerd...ik wil HEEL graag door naar de derde ronde, maar dat is niet mijn doel. Het is mijn doel om mezelf te laten zien zoals ik ben. Die intentie was vanaf het begin voor mij doorslaggevend. Mezelf serieus nemen, mijn boodschap serieus nemen en naar buiten treden.
En dat ben ik aan het doen en ja, het is nog regelmatig heel eng. Maar het maakt ook een kracht los die ik niet eens onder woorden kan brengen. Geweldig!

Vandaag heb ik weer een stap gezet. De book proposal, het marketing plan...het staat allemaal op z'n plek en op 24 mei zal er een pagina verschijnen waar iedereen een deel van mijn inzending kan lezen. Dat wordt ongetwijfeld weer een spannende periode. Kan ik weer op jouw steun rekenen? Ik hoop het!!!


2 comments:

  1. Het is een pracht proces Syl, ik volg het op de voet :-)

    ReplyDelete
  2. Heerlijk om te horen! Dank je wel, Ellen!!!

    ReplyDelete